loading...

اخبار و مقالات روز دنیا

بازدید : 5
سه شنبه 21 فروردين 1403 زمان : 11:01

لوگو حرفه ای برای هر شغلی ضروری است و موجب پیشرفت هر کسب‌و‌کاری از طریق تبلیغات و بازاریابی می‌شود پس برای طراحی لوگو حرفه ای نکاتی را که گفتیم رعایت کنید.

طراحی لوگو از ترکیب تصاویر و متن‌ها تشکیل شده و این ترکیب برای شناخت لوگوهای مختلف از یکدیگر ایجاد می‌شود. طراحی لوگو حرفه ای برای هر شرکت و کسب‌و‌کار ضروری بوده و این امر در صورتی امکان پذیر است که نکات طراحی را رعایت کنید. در مطلب طراحی لوگو حرفه ای؛ ۲۰ ترفند کاربردی خلق یک لوگوی جذاب به طور کامل به بررسی نکات لازم برای طراحی یک لوگ حرفه ای خواهیم پرداخت.

نکات کلیدی طراحی لوگو حرفه ای
ساخت و طراحی لوگو حرفه ای شامل ترکیبی از خلاقیت و اصول و نکات طراحی و دقت به جزئیات است، در‌ادامه نکاتی برای طراحی لوگو حرفه ای ذکر خواهیم‌کرد با ما همراه باشید:

1. یک تصویر می‌تواند ترسیم‌ کننده هزاران کلمه باشد:

یک لوگو می‌تواند نشان دهنده‌ی حرف‌های زیادی از برند شما باشد. اگر برای طراحی لوگو از طراح کمک می‌گیرید باید مطمئن باشید که از نماد‌های ساده استفاده می‌کند.

2. از فضای خالی در جهت تمیزی طراحی استفاده کنید: طراحی لوگو حرفه ای باید طوری باشد که مخاطب بتواند از دور لوگو شما را به‌وضوح ببیند. پس یک طراح باید حواسش باشد از فضای خالی که دارد به بهترین نحو استفاده کند. یک جمله معروف است که می‌گوید هر‌ وقت می‌خواهید از خانه بیایید بیرون اول به آینه نگاه کنید تا چیزی که می‌خواهید را به یاد‌آورید و بردارید. پس برای فضای خالی لوگو هم صدق می‌کند وقتی خالی از شلوغی‌ها باشد مخلطب بهتر می‌تواند روی برند شما تمرکز کند.

3. در طراحی لوگو حرفه ای از اشکال استفاده کنید‌:

شکل‌ها، گزینه‌ی بسیار عالی برای خاص شدن و برجسته شدن لوگو شما هستند مثلا لوگویی که برای موسسه حقوقی طراحی می‌شود، نام شرکت را در جعبه قرار می‌دهند تا ظاهرش حرفه ای باشد.

4. قبل از چاپ، لوگو را در محل مورد ‌نظر تصور کنید:

مثلا اگر شما بخواهید لوگو خودتان را روی فنجان قهوه چاپ کنید باید از قبل تصور کنید آیا لوگو شما مناسب فنجان قهوه است یا نه. برای استفاده در یک فرم لباس یا برای طراحی وب‌سایت باید ابتدا تصور کنید و لوگو را طبق محلی که می‌خواهید استفاده کنید، طراحی کنید.

5. رنگ برای طراحی لوگو حرفه ای ضروری است:

وقتی از تک رنگ صحبت می‌شود فقط به‌معنای رنگ سیاه‌ و‌ سفید نیست. بعضی اوقات رنگ سیاه و یا سفید از نظر بعضی افراد رنگ خشنی به‌نظر می‌رسد پس تنها راهی که در طراحی لوگو بتوانیم از این رنگ‌ها استفاده کنیم این است که به‌صورت سایه از این رنگ‌ها برای تضاد رنگی استفاده شود.

6. صادق بودن در طراحی لوگو حرفه ای:

از طراحی استفاده کنید که، طبق نام برندتان باشد. هر چه نام برند شما است می‌توانید در طراحی لوگو به‌کار ببرید و روند خوبی را داشته‌باشد. به‌طور مثال برند اپل که همان سیب است، هم نام برند و هم لوگو سیب است و هیچ اشکالی هم ندارد، اتفاقا برند و لوگو را خاص نشان می‌دهد.

7. معتبر بودن با طراحی لوگو حرفه ای:

لوگویی طراحی کنید که اگر خودتان هم این لوگو را ببینید به آن اعتماد می‌کنید. اگر لوگو طبق سازمان شما طراحی شود می‌توانیم بگوییم قابل اعتماد و معتبر است. پس برای طراحی لوگوی معتبر قبل از طراحی از خود بپرسید من به چه لوگویی می‌توانم اعتماد کنم؟ و بعد به طراحی بپردازید.

8. برجستگی بصری در طراحی لوگو:

برای اینکه بتوانید لوگو خودتان را طوری طراحی کنید که از لحاظ بصری برجسته باشد ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از یک رنگ به صورت بُلد در طراحی لوگو استفاده کنید یعنی یک رنگ را بیشتر به‌کار ببرید.

9. از تغییرات نترسید:

برند پپسی یک برند چندین ساله است، لوگو پپسی با‌نحوه شروعش متفاوت است اما این دگرگونی تدریجی بوده و این به‌این دلیل است که طبق برند خود محصول ایجاد می‌کند. جسور باشید و چیزهای جدید را امتحان کنید از الگو‌ها و شکل‌های روی‌هم و رنگ‌های متضاد استفاده کنید.

10. رعایت سادگی در طراحی لوگو:

برای طراحی لوگو باید حواستان باشد از پیچیدگی‌های بیش از حد دوری کنید و سعی کنید طراحی را ساده نگه‌دارید. از عناصر زیاد استفاده نکنید یک لوگو ساده و تمیز بسیار ماندنی‌تر از یک لوگو شلوغ است.

11. انتخاب رنگ مناسب:

برای طراحی لوگو حرفه ای از پالت رنگ، طوری رنگ‌ها را باید انتخاب کنید و کنار یکدیگر بچینید که برند شما را منعکس کرده و پیام شما را منتقل کند. برای اینکه ظاهر لوگو حفظ شود و مخاطب دچار سردرگمی نشود بهتر است از سه رنگ بیشتر برای طراحی لوگو استفاده نکنید.

12. رعایت مقیاس پذیری در طراحی لوگو حرفه ای:

لوگو طراحی شده را باید در مقیاس‌های مختلف آزمایش کنید تا اطمینان حاصل کنید که لوگو از لحاظ اندازه مشکل نداشته باشد. لوگو در هر مقیاسی که طراحی می‌شود باید خوب به‌نظر برسد، چه در اندازه‌ی بزرگ مثلا روی یک بیلبورد یا در ‌اندازه کوچک مثلا روی یک کارت، باید خوب ظاهر شود.

13. تایپوگرافی:

در طراحی لوگو حرفه ای سعی کنید از فونتی استفاده کنید که با شخصیت برند مرتبط باشد و طرح لوگو را تکمیل کند. فونت‌های استفاده شده زیاد تزئینی یا ناخوانا نباشند، برای طرحی منحصر‌به‌فرد، تایپوگرافی را به‌حالت سفارشی استفاده کنید.

14. طراحی لوگو حرفه ای یکدست و سازگار:

در طراحی، یکپارچگی بسیار مهم است شما برای طراحی لوگو از انواع رنگ‌ها، استایل، سبک‌ها در‌سراسر صفحه استفاده می‌کنید. پس دقت کنید تمامی این عناصر و اجزا با هم سازگار و یکدست باشند.

15. رعایت تعادل و تناسب در طراحی لوگو حرفه ای:

برای طراحی لوگو باید مطمئن شوید طرحی که برای طراحی لوگو انتخاب کرده‌اید با موضوع برندتان در تعادل بوده و از لحاظ بصری جذاب باشد. برای ایجاد تناسب در طراحی لوگو باید حواستان به ترکیب عناصر مختلف باشد.

16. رعایت تطبیق پذیری در طراحی لوگو حرفه ای:

لوگو باید طوری طراحی شود که در پلتفرم‌های مختلف بتوانید بدون اینکه از تاثیر‌گذاری آن کم شود استفاده کنید. یک لوگو حرفه ای در‌صورتی موفق است که روی کالا یا روی صفحه دیجیتال یا بقیه ابزار بازاریابی چاپ شود و اثر‌بخشی آن لوگو تغییر نکند.

17. استفاده از ابزار طراحی حرفه ای:

طراحی لوگو حرفه ای با ابزاری حرفه ای صورت می‌گیرد برنامه‌های زیادی برای طراحی لوگو وحود دارد از‌جمله: Venngage،Canva و غیره که می‌توانید لوگوی با‌کیفیتی با این ابزارها طراحی کنید.

18. برای طراحی ابتدا تحقیق کنید:

در‌ ابتدا باید اطلاعات کاملی در‌ مورد مخاطبانِ هدف و روند فعالیت خود انجام دهید تا بتوانید لوگویی طراحی کنید که هم علاقمندی مخاطبان را در خود جای داده باشد و هم هدف اصلی که برند شما است.

19.حفظ اصالت در طراحی حرفه ای لوگو:

لوگو را اصیل و برجسته طراحی کنید. استفاده از کلیپ یا تصاویر استوک، لوگو شما و فعالیت شما را بی‌اعتبار می‌کند و این کار، عملی بسیار غیر اخلاقی است. برای طراحی لوگو حرفه ای، نباید چندین لوگو را ترکیب کرده و استفاده کنید با این کار قوانین طراحی لوگو را زیر‌ پا می‌گذارید.

20.طراحی لوگو به‌یاد ماندنی:

تنها چیزی که لوگو از مخاطب دریافت می‌کند یک نگاه است پس در همان یک نگاه باید لوگو شما را به‌یاد آورد و با همان یک نگاه عناصر اصلی را باید دریافت کند. پس در طراحی لوگو، سادگی بسیار بهتر از شلوغ بودن است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 9
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 424
  • بازدید کلی : 2672
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی